25 Lipiec 2017    |    Imieniny obchodzą: Jakub, Krzysztof, Walentyna

Podstawowe zasady zdrowego zywienia

Podstawowe zasady zdrowego żywienia dla dzieci i młodzieży

z przykładowymi jadłospisami 3-dniowy dla dziecka w wieku 4-6 lat oraz dla chłopca i dziewczynki w wieku 13-15 lat

 

  • Urozmaicona dieta

Każda grupa produktów spożywczych jest źródłem innych cennych dla zdrowia składników odżywczych. Na przykład produkty mleczne dostarczają wapń i białko ale nie zawierają witaminy C, którą zawierają m.in. owoce i warzywa. Dlatego też należy spożywać artykuły spożywcze z różnych grup żywności, wybierając z nich najbardziej wartościowe.

Czytaj więcej...

Zasady zdrowego żywienia

ZASADY PRAWIDŁOWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY

ORAZ WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA

 

 

Nieprawidłowe żywienie, mała aktywność fizyczna oraz nadwaga i otyłość są powodem dramatycznych konsekwencji dla rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży oraz powodem wielu chorób w wieku dorosłym (cukrzyca, choroby układu krążenia, nowotwory złośliwe, osteoporoza).

Rozwijające się nadwaga i otyłość wywołują zaburzenia funkcji wielu narządów, są przyczyną wielu różnych chorób oraz gorszych wyników w nauce. Prawidłowe żywienie jest jednym z najważniejszych czynników środowiskowych, wpływających na rozwój człowieka i utrzymanie przez niego dobrego stanu zdrowia. Polega ono na całkowitym pokryciu zapotrzebowania organizmu na energię i wszystkie niezbędne składniki pokarmowe.

Czytaj więcej...

Polecamy

    pi  nutrimento reh-ewa  ssw   strefafm

osir